Xbox360 wyprodukowana przez Microsoft w 2005 roku otworzyła siódmą generację gier wideo. Konsola bardzo nowoczesna jak na lata swojej premiery. Została opracowana przy pomocy takich firm jak ATI, IBM oraz NEC. Sercem konsoli jest procesor IBM PowerPC który posiada trzy rdzenie taktowane zegarem 3,2 GHz oraz GPU firmy ATI R500 o taktowaniu rdzenia 500Mhz. Całość uzupełnia 512Mb pamięci RAM DDR3, napęd DVD oraz opcjonalnie dysk twardy o pojemności od 20 do 320 GB. Wybrane nowsze modele posiadały wybudowaną pamięć wewnętrzną 256 lub 512Mb w zależności od wersji. Każda wersja konsoli posiada osobny zewnętrzny zasilacz, o różnych wtyczkach oraz mocy znamionowej.
Xbox360 przez okres swojej obecności na rynku doczekał się wielu wersji sprzętowych, są one zróżnicowane pod względem budowy jak i wyposażenia, poboru energii elektrycznej. Wszystkie wersję są kompatybilne pod względem gier.
Poniżej tabela prezentująca kolejne wersje konsoli Microsoft Xbox360.
Nazwa robocza |
Obecność złącza HDMI |
Pobór mocy |
Xenon |
Nie |
203W |
Zephyr |
Tak |
203W |
Falcon |
Tak |
175W |
Opus |
Nie |
175W |
Jasper |
Tak |
150W |
Trinity |
Tak |
135W |
Corona |
Tak |
120W |
Wersje Trinity i Corona są to konsole w odświeżonej odsłonie zwane potocznie Xbox360 Slim. W Wersjach Slim zastosowano zupełnie inną koncepcję płyty głównej, zintegrowany został CPU z GPU, konsola otrzymała wydajniejsze chłodzenie. Urządzenie wychodziło na rynek z opcjonalnym dyskiem twardym lub w wersji budżetowej z 4GB pamięci flash. Z pierwszej generacji Xboxa najbardziej udana była wersja Jasper, emitowała najmniejsze ilości ciepła, posiadała złącze HDMI oraz odznaczała się najmniejszą awaryjnością.
Problemy i bolączki konsoli Xbox 360 to długa historia i zaczyna się od znanego problemu:
RROD (Red ring of dead) czerwona okrąg śmierci jest to najpopularniejsza usterka w X 360, problem dotyczy przegrzanego układu graficznego. Usterka GPU objawia się również jako wyświetlany błąd E74. Ostrzegamy przed próbami samodzielnej naprawy takie próby nie przynoszą oczekiwanych efektów a jedynie prowadzą do trwałego uszkodzenia konsoli (głównie odkształcenia laminatu)
Migająca czerwona dioda dotyczy konsol w wersji Slim i jest to analogiczna usterka do RROD w wersji FAT, z tą różnicą, że dotyczy zintegrowanego układu CPU z GPU.
Konsola nie czyt płyt lub czyta płyty losowo, zdarza się, że konsola rysuje płyty (w wersjach FAT) usterka wynika z uszkodzonego modułu lasera – do wymiany.
Xbox nie włącza się, nie reaguje na próbę włączania, - w takim przypadku występuje zwarcie w układzie zasilania konieczna jest naprawa płyty głównej. Usterka występuje losowo we wszystkich wersjach konsol.
.......... i wiele innych które również naprawiamy.
Naprawa konsol Xbox 360 zajmujemy się od 6 lat, każdą konsole po naprawie testujemy, na wymagających grach, dzięki temu klient ma pewność, że sprzęt został solidnie sprawdzony. Dla stałych klientów oferujemy atrakcyjne upusty cenowe. Przyjdź i zapytaj.